dimarts, 27 d’octubre del 2015

Possibilitats i limitacions del software educatiu a l'aula

Hola!


Avui dia les noves tecnologies estan a l'abast de pràcticament tots, a "totes" les cases hi ha internet i un o més dispositius electrònics siguin mòbils, ordinadors o tablets, i molts dels infants tenen colca en propietat. Aquest avanç tecnològic també ha arribat a l'escola. Tenir una aula d'ordinadors o aula portàtil amb ordinadors personals per cada alumne, forma part del dia a dia. I se'ns faria estrany no trobar-ho a colca centre.

Però hem de tenir en compte i saber com utilitzam els softwares a l'aula. Ja que un dels objectius que tenim és mostrar les moltes possibilitats que tenen per l'aprenentatge.

I és que treballar amb aquestes eines, és molt més atractiu i interactiu. A més es pot utilitzar de moltes maneres. Es pot utilitzar per treballar en gran grup a l'aula, o deixar-ho com un racó més i que els infants vagin de manera individual o petit grup i vagin ells descobrint. Fomentant d'aquesta manera l'autonomia.

Però hem de tenir en compte que també té limitacions. Com a mestres, ens hem de ben fixar a l'hora d'adquirir per exemple un joc. Quines són les finalitats del joc, i que és el que volem aconseguir nosaltres. Ja que molts softwares tenen més objectius lucratius que educatius.

També ens haurem de fixar en la complexitat, ja que a vegades podem veure el marge d'edat indicat a la capsa del producte, però no s'ajusti a les necessitats dels nostres infants i es frustrin perquè és un nivell massa alt o tot el contrari s'avorreixin per ser un nivell massa senzill.


Per acabar us deix amb una frase

 "La educación debe conciliar entretenimiento y conocimiento". Eduard Punset

Andrea Mayor

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada